Link Exchange disini

Saturday, December 18, 2010

Marah itu Amalan Syaitan.

Salam Barakallah.

  • Marah? Dari moving picture kat atas pon da bole luahkan perasaan aku yang aku sedang marah. hahaha.... Okey,, bukan aku jer yang pernah bersikap amarah,, namun semua orang yang normal apatah lagi mak cik piah yang penah kuar masuk ospital tanjung pon salu marah-marah tanpa sebab.(gedix la kau,!) so adalah normal kita mempunyai sikap marah.
  • Marah nie juga menunjukkan kita mempunyai sikap tegas dan agresif didalam sesuatu pekara. dan dengan bersikap pemarah beliau menunjukkan ketegasan beliau didalam sesuatu masalah.
  • Hokey-hokey,,, mengapa ade perasaan marah?
  • Marah nie umpama api yang tengah marak,, kalo boleh korang janganlah curah minyak panas ke,, minyak tanah ke even minyak angin cap kaki tiga pon jangan sebab korang akan menyebabkan perasaan marah tuh bertambah marak.
  • Mungkin kalau terlalu marah,, korang boleh tergelincir akidah. mungkin juga akan sebabkan korang terputus tali sillaturrahim/persaudaraan serta penceraian juga akan berlaku bagi pasangan suami dan isteri.
  • Meh kita baca kategori-kategori si pemarah. enjoy,!
Cepat Marah,Cepat Sejuk

Okey,, kalo korang didalam kategori ini,, korang masih mampu lagi mengawal perasaan marah korang tuh. Cuma kadang-kadang korang terlepas untuk mengawal perasaan ini jadi ia memberi kesan kepada sesetengah pihak lain. Jadi kalau ia berlaku kepada korang,, cepat-cepatlah meminta maaf pada pihak yang korang tercalarkan hatinyer tuh. ;)

Cepat Marah,Lambat Sejuk

Korang kene hati-hati dengan orang yang kategori ini dan jangan la korang naikkan kemarahan dye,, takot kene baham idup-idup jer. Sangat Bahaya,! sebab ape bahaya? sebab dari perasaan marah dye tuh akan bertukar menjadi benci dan dendam kesumat. So apabila dah bertemu marah+benci+ dendam nie maka dye akan sentiasa ingat akan wajah dan perbuatan orang tuh sampai dye sukar untuk memaafkan orang tuh. Kalau disuruh mintak maaf,, huihhh,, jauh langit dari bumi dye nak maafkan korang,! haaa,, hati-hati,, sebab kategori ini selalu terjadi pada kaum kita sendiri,, kaum melayu.

Lambat Marah Lambat Sejuk

Tak ramai yang termsuk dalam kategori nie. Namun bahaya juga kategori ini kerana dye menyimpan marah yang lama pada seseorang tuh. So sebaik-baiknya janganlah korang menaikkan kemarahan mereka dalam kategori ini,,kalau nak bergurau pun berpada-padalah takut nanti menjadi marah pula. Sekali korang dah ter-buat kategori ini marah,,, mungkin susah korang nak memperbaiki persahabatan korang.

Lambat Marah Cepat Sejuk

Waaaaaaa,, tahniah tahniah kepada mereka yang dalam kategori ini sebab korang berjaya mengawal sikap marah korang.Korang juga adalah seorang penyabar dan senang memaafkan kesilapan orang lain. Ini menjadikan korang lebih senang didampingi orang lain. Ramai yang akan berkawan dan meminta pertolongan dari korang. Senang cite korang nie memang disayangi oleh semua lah,! Bukan senang taw nak jumpe mereka yang dalam kategori ini sekarang,, hehe.

  • So? Korang dah baca sendiri kan,, so korang rasa korang dalam kategori ape?
  • Renungkan-renungkan dal selamat beramal yer. ;)

Xoxo ;)




No comments:

Post a Comment